Chatboty wzbudzają coraz większe zainteresowanie wśród przedsiębiorców. Znacznie skracają czas obsługi klientów, co pozwala na odciążenie pracowników z dużej części obowiązków i sprzyja oszczędnościom. Dlaczego warto postawić na takie rozwiązanie?
Czym są chatboty?
Chatboty to narzędzia dla użytkowników komunikatora Massanger (choć da się je również zaimplementować na firmowej stronie internetowej). Charakteryzują się rozbudowanymi funkcjami. Za ich pomocą można automatycznie odpisywać na pytania klientów, edukować, wspierać w doborze konkretnego produktu, sprawdzać status zamówienia. Rozwiązanie cechuje się ogromnym potencjałem nie tylko ze względu na wszechstronne możliwości, ale również na dużą bazę użytkowników. Z najnowszych danych ujawnionych przez Marka Zuckerberga – założyciela Facebooka – wynika, że w 1 kwartale 2020 r. z mediów społecznościowych zarządzanych przez tego amerykańskiego przedsiębiorcę korzystało ponad 3 mld aktywnych userów na całym świecie1.
Skonfiguruj chatbota, aby usprawnić obsługę klientów
Z Facebookowego komunikatora korzystają zarówno małe firmy, jak i międzynarodowe korporacje – jak np. IKEA, gdzie przy pomocy chatbota obsługuje się obecnie około 5 tys. rozmów dziennie2. Trudniejsze tematy, które wybiegają poza ustalony schemat rozmów przekierowuje się do wyspecjalizowanego konsultanta. To niezwykle istotne, gdyż według danych Fundacji Obserwatorium Zarządzania, z powodu złej jakości obsługi klienta co piata osoba zmienia dostawcę usług lub całkowicie rezygnuje z zakupu.
Jak wdrożyć chatbota?
Chatboty posiadają strukturę bloków zawierających teksty, obrazki, linki, przyciski kierujące do określonej podstrony. Program bazuje na silniku AI. Choć jego stworzenie może wydawać się bardzo skomplikowane, w rzeczywistości można zająć się tym we własnym zakresie. Wystarczy skorzystać z dedykowanych w tym celu programów działających na zasadzie „przeciągnij – opuść”. Do popularnych zaliczają się m.in. Chatfuel, Botsify. Pozwalają one na konfigurację prostych komunikatów dotyczących m.in. godzin otwarcia lokalu.
Nie zwlekaj z integracją chatbota!
Wprawdzie narzędzie nie jest obowiązkowe, jednak stanowi ogromne ułatwienie wpływa na pozytywne postrzeganie marki przez klienta. Warto się więc nim zainteresować.
Źródła:
1. https://www.timesnownews.com/technology-science/article/over-3-billion-people-actively-using-facebook-instagram-whatsapp-or-messenger-each-month-says-mark-zuckerberg/585192
2. https://www.youtube.com/watch?v=mLOZ-n6dOd8&feature=youtu.be
3. https://firmaprzyjaznaklientowi.pl/wp-content/uploads/2018/10/raport_fpk_ile_tracimy_na_zlej_obsludze_klienta.pdf