Nikt w prowadzeniu mediów społecznościowych nie zajdzie zbyt daleko bez strategii. Jej zbudowanie jest prawdopodobnie najważniejszym krokiem w zarządzaniu.  Oto kilka zadań, które mogą w tym pomóc.

Określ jasne cele

Nawet takie proste jak na przykład “zdobędę 100 nowych fanów w tym miesiącu”

Zdefiniuj swoje KPI , czyli wskaźniki marketingowe, które warto mierzyć

Niektóre  z nich to:

– stosunek ilości publikowanych treści do konwersji

– liczba interakcji

– zasięgi organiczne i płatne

Skoncentruj się na właściwych SoMe

Nie trać czasu na tworzenie kampanii dla platform, które ostatecznie nie będą służyć Twoim celom biznesowym. Jednym ze sposobów określenia, które platformy mogą osiągać dobre wyniki, jest przyjrzenie się temu, z czego korzystają konkurenci.

Utwórz swoją personę

Osoby kupujące pomogą Ci dowiedzieć się, kto jest w Twojej grupie odbiorców i jakie są ich bolączki. Wygenerowanie listy może pomóc w tworzeniu kampanii ukierunkowanych na konkretne problemy klientów.

Zrób ciekawy content

Wyróżnij swoje treści. Nie muszę teraz pisać, że główny nacisk platformy kładą teraz na video content. Tik Tok robi taką furorę, że Instagram i Facebook również zaczęły promować tego typu treści.