Nikt w prowadzeniu mediów społecznościowych nie zajdzie zbyt daleko bez strategii. Jej zbudowanie jest prawdopodobnie najważniejszym krokiem w zarządzaniu. Oto kilka zadań, które mogą w tym pomóc.
Określ jasne cele
Nawet takie proste jak na przykład “zdobędę 100 nowych fanów w tym miesiącu”
Zdefiniuj swoje KPI , czyli wskaźniki marketingowe, które warto mierzyć
Niektóre z nich to:
– stosunek ilości publikowanych treści do konwersji
– liczba interakcji
– zasięgi organiczne i płatne
Skoncentruj się na właściwych SoMe
Nie trać czasu na tworzenie kampanii dla platform, które ostatecznie nie będą służyć Twoim celom biznesowym. Jednym ze sposobów określenia, które platformy mogą osiągać dobre wyniki, jest przyjrzenie się temu, z czego korzystają konkurenci.
Utwórz swoją personę
Osoby kupujące pomogą Ci dowiedzieć się, kto jest w Twojej grupie odbiorców i jakie są ich bolączki. Wygenerowanie listy może pomóc w tworzeniu kampanii ukierunkowanych na konkretne problemy klientów.
Zrób ciekawy content
Wyróżnij swoje treści. Nie muszę teraz pisać, że główny nacisk platformy kładą teraz na video content. Tik Tok robi taką furorę, że Instagram i Facebook również zaczęły promować tego typu treści.