Z danych udostępnionych w sekcji biznesowej Instagrama wynika, że aż 90% właścicieli kont w tym serwisie obserwuje materiały dodawane przez firmy. Jak efektywnie wykorzystać ten potencjał i tworzyć treści, które zainteresują odbiorców? Choć na to pytanie nie ma uniwersalnej odpowiedzi, wiele wskazówek znajduje się w statystykach, jakie oferuje to medium społecznościowe.
Jeśli chcesz skutecznie komunikować się z użytkownikami za pośrednictwem social media, zapoznaj się z naszymi radami:
- Obserwuj trendy
Warto czerpać inspiracje z materiałów, które mają dużą liczbę polubień, interakcji czy udostępnień. W 2016 r. furorę zrobił niewinny post w social media. Jego autorka zamieściła zdjęcia opakowania popularnej marki kakao, pytając, czy ktoś zna więcej książek autora DecoMorreno. Wpis szybko zdobył popularność i zaczął się rozprzestrzeniać w mediach społecznościowych. Do dziś można jeszcze zobaczyć materiały nawiązujące do tego motywu – w lutym br. Empik zaprosił na spotkanie z gościem specjalnym o imieniu „Cacao Deco Morreno”.
- Sprawdź dane na temat odbiorców oglądających profil Twojej firmy na Instagramie
Ze statystyk Instagrama dowiesz się m.in., gdzie mieszkają Twoi potencjalni klienci, ile mają lat, jaka jest ich płeć. Dzięki temu planując treści, możesz umieszczać w nich odwołania do lokalnych tradycji, wydarzeń odbywających się w określonym regionie. Przyjrzyj się także, w jakich godzinach Twoi odbiorcy korzystają z Instagrama. Publikując zdjęcia i materiały wideo w porze największej aktywności internautów, Twoje posty staną się bardziej widoczne.
- Śledź, w jaki sposób userzy reagują na Twoje posty
Z sekcji „Content” (znajdującej się w statystykach Instagrama) dowiesz się, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcje z publikowanymi przez Ciebie wpisami. W ten sposób zweryfikujesz, jakie materiały skupiają ich uwagę, które produkty szczególnie się im podobają.
Zacznij zarabiać na postach cieszących się największym zainteresowaniem!
Jeśli opublikowany post cieszy się dużym zainteresowaniem – jest udostępniany, komentowany, ma sporą liczbę polubień – wykorzystaj to! Przekształć post na reklamę. Dzięki temu zwiększysz jego zasięg, a dodatkowo masz szansę pozyskać nowe osoby obserwujące Twoje konto firmowe. Pamiętaj jednak, by monitorować efekty kampanii, analizując statystyki promocji. Dowiesz się z nich m.in., ile osób zobaczyło lub kliknęło w promowany content.
Źródła:
- Statystyki, https://business.instagram.com/
- „How to understand your audience and drive results on instagram?”, https://business.instagram.com/
- https://www.instagram.com/p/B9ATPkRn75o/