Czego należy się wystrzegać, prowadząc firmowe profile społecznościowe? Prowadzenie social media to zadanie wymagające ogromnego zaangażowania, doświadczenia oraz dobrej organizacji.

Poniżej prezentujemy listę najczęściej popełnianych błędów:
• Sztuczne zawyżanie liczby obserwujących
Zakładanie profilu od podstaw to żmudna praca. Zdobywanie followersów, czyli osób obserwujących dane konto, trwa miesiącami. Stąd też niektórzy płacą za polubienie firmowego kanału komunikacji. Warto jednak pamiętać, że fikcyjni użytkownicy nie są aktywni i nie angażują się w trwające kampanie.
• Brak reakcji na komentarze
Do częstych błędów zalicza się również unikanie odpowiedzi bądź komentowanie postów z dużym opóźnieniem. Może to doprowadzić do sytuacji, w której utracimy kontrolę nad przebiegiem dyskusji.
• Wdawanie się w kłótnie
Styl prowadzenia firmowego profilu wpływa na wizerunek marki. Stąd też nie należy wdawać się w kłótnie czy używać wulgarnych słów. Spory najlepiej załatwiać za pomocą prywatnych wiadomości.
• Usuwanie niesprzyjających opinii
Nawet jeśli w internecie pojawiają się negatywne komentarze, nie powinno się ich usuwać. W sytuacji, kiedy użytkownicy udokumentują, że dodany wpis został skasowany, wpłynie to wiarygodność Twojej firmy.