Coraz więcej firm komunikuje się z klientami za pośrednictwem relacji na Instagramie, czyli instastories. Forma ta cieszy się ogromną popularnością wśród marketerów, ponieważ stanowi świetny sposób na prezentację marki i zaangażowanie odbiorców. Co istotne, żeby zarządzać projektami, nie trzeba wydawać fortuny. Wystarczy użyć z darmowych i prostych w obsłudze narzędzi.

Instagram zyskuje coraz większe grono zwolenników. W Polsce z tego medium społecznościowego korzysta przeszło 8 mln odbiorców1. W głównej mierze są to osoby z wykształceniem średnim lub wyższym w wieku 15-34 lat, którzy pochodzą z dużych miast – wynika z raportu „Instagram i jego polscy użytkownicy”. Grupa ta jest więc niezwykle atrakcyjna pod kątem rozwijania działań sprzedażowych. Jednym ze sposobów na zainspirowanie potencjalnych klientów jest dodawanie instastories. Jak robić to skutecznie?

Komunikacja na Instagramie, czyli jak przekonać klientów do marki?

Poniżej garść praktycznych rad:

  • Przedstaw historię, która kryje się za Twoją marką

Przekonaj użytkowników, że historia Twojej organizacji jest wyjątkowa. Możesz opowiedzieć o początkach działalności, wyzwaniach stojących przed Twoją marką.

  • Chwal się pozytywnymi opiniami

Zaproś użytkowników do podzielenia się opinią na temat Twojej marki, a następnie udostępnij komentarze w Instastories.

  • Informuj o nowych ofertach i wyprzedażach

Z badań przeprowadzonych na zlecenie Facebooka wynika, że połowa respondentów przechodzi na stronę firmową, by dowiedzieć się więcej na temat produktów zaprezentowanych na Instastories3.

  • Twórz samouczki

W ten sposób nie tylko przekonasz użytkowników do Twoich produktów, ale również zyskasz szansę na budowanie wizerunku eksperta w branży.

Postaw na efekt, korzystaj z gotowych narzędzi!

Choć Instagram zapewnia podstawowe narzędzia do opracowywania grafik czy materiałów wideo, zdecydowanie większe możliwości dają bezpłatne aplikacje. Efekty, jakie uzyskuje się po ich zastosowaniu, trudno odróżnić od projektów wykonanych przez profesjonalnych grafików. Do najpopularniejszych programów należą: Unfold, Mojo, StoryArt, Storio, Storyluxe, April. Za ich pomocą nakłada się rozmaite filtry, dodaje animacje, tekst, tło. Do dyspozycji są również gotowe szablony, które dopasowuje się do celu biznesowego i strategii marketingowej.

 

  1. Raport Statistica: https://www.statista.com/statistics/253577/number-of-monthly-active-instagram-users/
  2. Raport „Instagram i jego polscy użytkownicy”, Gemius/PBI 2018 http://pbi.org.pl/wp-content/uploads/2018/07/2018-07-Instagram.pdf
  3. Facebook Stories, Ipsos 2018 (odnośnik w artykule https://business.instagram.com/blog/a-step-by-step-guide-create-playful-and-interactive-instagram-stories/)