Serwis socialmediatoday.com opublikował trendy w mediach społecznościowych na 2023 r. Choć trudno przewidzieć, czego się spodziewać w najbliższych miesiącach, warto pokusić się o prognozy.
Rok 2022 nie był łaskawy dla branży. Meta, właściciel Facebooka, wciąż kontynuuje spadek, TikTok wzrasta. Nie wiadomo, jak potoczą się losy Twittera kupionego przez Elona Muska. Jaka przyszłość czeka social media? Poniżej krótkie zestawienie:
◾więcej treści rekomendowanych przez AI – Facebook planuje publikować więcej postów zalecanych przez sztuczną inteligencję. Nacisk ma być położony na wyświetlanie popularnych materiałów od wszystkich użytkowników, a nie tylko na tworzenie własnego wykresu aktywności,
◾więcej możliwość VR – Meta planuje dalszy rozwój wirtualnej rzeczywistości. Użytkownicy będą mogli brać m.in. udział w czatach wideo i publikować posty w przestrzeni VR. Dodatkowo Facebook inwestuje w nowe okulary Ray Ban Stories
◾nowe formy reklam – rozszerzona rzeczywistość i stworzenie nowych okularów AR pozwoli na przygotowanie nowych, angażujących formatów reklamowych.
◾zakupy na żywo – Instagram wciąż pracuje nad usługą umożliwiającą zakupy na żywo. Funkcja pozwala na prezentowanie produktów i rozmowę z klientami w czasie rzeczywistym.
◾twitter z większą swobodą wypowiedzi – nie wiadomo, jak będzie działał serwis pod rządami Elona Muska. Przedsiębiorca zapowiedział, że pozwoli na dodawanie różnego rodzaju komentarzy pod warunkiem, że będą mieścić się w ramach prawnych.