Stawienia sklepów internetowych nie polega tylko na stworzeniu własnej strony. Warto wykorzystać możliwości, jakie dają social media. Instagram zapowiada wdrożenie w Polsce „Zakupów na żywo”. Jak donosi serwis branżowy Meta, obecnie funkcja jest dostępna tylko w niektórych krajach, m.in. Niemczech, Włoszech, Szwajcarii, Kanadzie.
Zakupy na żywo pozwalają na sprzedaż i reklamę produktów w czasie rzeczywistym. Żeby rozpocząć promocję, firma może stworzyć swój własny sklep na Instagramie. Właściciele biznesów mogą dodawać produkty wraz z opisami, zdjęciami, tworzyć kolekcje ułatwiające odnalezienie klientom wybranych przedmiotów. Żeby zwiększyć zasięg konwersji, Instagram pozwala na tworzenie znaczników produktów.
Czy zakupy na żywo sprawdzą się w Polsce?
Zakupy na żywo mogą się dobrze przyjąć. Świadczy o tym m.in. popularność live’ów na Facebooku. Do zalet rozwiązania zalicza się możliwość dokładnego zapoznania się z towarów. Sprzedawcy pokazują, jak działają ich produkty oraz podpowiadają, czym kierować się przy ich wyborze. Już teraz filmy poradnikowe, np. na YouTube, cieszą się dużym zainteresowaniem.
Kiedy rozwiązanie będzie dostępne w Polsce?
Instagram nie podaje konkretnej daty, ale wiadomo, że planuje by usługa była dostępna dla szerszego grona odbiorców. Warto więc na bieżąco śledzić doniesienia na blogu korporacyjnym Instagrama. Można w międzyczasie skonfigurować sklep na platformie. Bez tego zakupy na żywo nie będą możliwe.